reklama

Bez praxe nie sú koláče...

Mala som 16 rokov, keď som si mala na gymnáziu zvoliť predmety, z ktorých budem maturovať, a teda viac menej si určiť, čo chcem v živote robiť. Ktoré 16 – ročné dieťa má aspoň ako takú predstavu, čo ho vlastne naozaj zaujíma?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Vedela som, že nechcem mať nič spoločné s matematikou a podobnými vedami, a teda som maturovala z dejepisu a nosky, teda náuky o spoločnosti. A moje kroky mali smerovať buď na právo, alebo na masmediálnu komunikáciu. Po maturite ma nakoniec prijali aj tam, aj tam, no podvedomie mi akosi našepkávalo, že právo nebude vhodná voľba.

Stala som sa teda študentkou Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. Viem, keď človek počuje UCM nepredstaví si práve úroveň vzdelania typu Harvard. No naša fakulta patrí vo svojom obore medzi špičku, a teda som so svojím výberom doteraz spokojná. A prečo? Nemáte na Slovensku veľa škôl, ktoré vám ponúkajú také veľké možnosti sebarealizácie a robenia toho, čo vás naozaj baví.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak radi píšete, máte kam - časopis Atteliér.

Radi veľa rozprávate - rádio Aetter.

Máte chuť natáčať, strihať, režírovať - HD štúdio.

Potreba spievať - univerzitný spekovol.

Vyskúšať si zháňanie sponzorov, tvorenie eventov, fungovanie marketingu a lobbingu - kabinety FMK.

Myslím si, že FMK prináša naozaj veľké príležitosti pre svojich študentov, ponúka im mnohé zaujímavé stáže, ktoré môžu pomôcť pri hľadaní si povolania, množstvo eventov, ktoré vymýšľajú a aj realizujú samotní študenti, školské súťaže a kopec ďalších aktivít.

Samozrejme, ako každá škola aj FMK má svoje muchy. Ale tie sú vyvažované tým, čo robí školu školou. Myslím tým študentov. Univerzita môže mať skvelých odborníkov, vybavenie a všetko okolo toho, ale pokiaľ neprodukuje ľudí, ktorí sa v praxi nestratia, zmysel sa celkom stráca. Je jasné, že nie každý sa môže stať známym moderátorom, novinárom a myslieť si, že teraz, keď som doštudoval, patrí mi celý svet a pobijú sa o mňa. V dnešnej dobe sú najdôležitejšie skúsenosti. Prídete na pohovor a pri otázke, kde ste pracovali alebo praxovali, len skloníte hlavu. Netvrdím, že keď poviete, čo všetko ste robili na škole, že vám hneď dajú podpísať zmluvu. No šance na prijatie sa rozhodne zvýšia. V tomto vidím najväčšiu výhodu FMK. Nechrlí absolventov, ktorí vedia naspamäť recitovať poučky. Väčšina študentov, pokiaľ sú šikovní a idú si za tým, čo chcú, nakoniec získa tú svoju vysnívanú prácu, alebo s k nej aspoň priblížia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A čo sa týka študentského života, tak ten je naozaj super. Rôzne akcie, krúžkovice a chodbovice ako všade. Ale k tomu fakultné parties a všelijaké sprievodné programy k eventom, aké nemá každá vysoká škola.

Je to divné, ale musím povedať, že do školy chodím rada. Sú síce predmety a úlohy, ktoré mi pripadajú zbytočné. Ale väčšinou ma učivo baví. Našla som tu úžasných ľudí, mám kopu spomienok a ešte dva roky študentského života pred sebou. Snáď si teda FMK u mňa udrží pozíciu správneho rozhodnutia pri voľbe vysokej školy.

Tak a poďte do mňa, že robím reklamu a promo :D

Lenka Labačková

Lenka Labačková

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študentka médií a ekonomiky, zaoberajúca sa dianím okolo seba. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu